Platform over onderwijs aan (hoog)begaafden
In de nabije leefomgeving van elk (hoog)begaafd kind moet de noodzakelijke ondersteuning aanwezig zijn, zodat deze zich optimaal en evenwichtig kan ontwikkelen. Het Kenniscentrum Hoogbegaafdheid doet dit door – landelijk en regionaal – professionals en schoolleiders in het primair en voortgezet onderwijs, en het veld van experts eromheen, te ondersteunen.
In de kennisbank vind je al onze publicaties, filmpjes en webinars. Op de pagina Thema’s is al onze content gerubriceerd naar thema’s zoals Kansengelijkheid, Sociale en emotionele ontwikkeling en Peergrouponderwijs. Wil je weten welke activiteiten we organiseren? Kijk dan in onze agenda.
Binnenkort verwacht! Basisboek (Hoog)begaafdheid voor po en vo
Kansrijk onderwijs vanuit een inclusieve gedachte voor leerlingen met kenmerken van (hoog)begaafdheid
Samen met een grote groep auteurs werkt het KCHB aan het Basisboek (Hoog)begaafdheid. Het boek behandelt vijf thema’s. Elk thema bevat vijf hoofdstukken. Elk hoofdstuk is geschreven door een auteur die vanuit een eigen perspectief het thema belicht.
Nieuw: ons communityplatform
Vertegenwoordigt u een niet-commerciële organisatie zoals een samenwerkingsverband of beroepsvereniging en wilt u een evenement aanmelden die betrekking heeft op het onderwijs aan leerlingen met kenmerken van begaafdheid? Dan kunt u uw evenement aanmelden in onze agenda.
Sociale kaart
Het Kenniscentrum inventariseert gegevens van professionals in onderwijs en zorg die zich beroepshalve bezighouden met hoogbegaafdheid.
Op de sociale kaart zijn instanties opgenomen die zich bij het Kenniscentrum Hoogbegaafdheid hebben aangemeld en die diensten verlenen met betrekking tot onderwijs, begeleiding en onderzoek naar begaafde leerlingen.
Wil jij ook op de sociale kaart?
Stuur jouw meesterstuk in
Heb jij een meesterstuk geschreven over onderwijs aan leerlingen met kenmerken van begaafdheid en wil je dit graag delen met je collega’s in het werkveld? Het Landelijk Kenniscentrum Hoogbegaafdheid biedt ruimte om (actie)onderzoek uitgevoerd in het kader van de afronding van een masterstudie over onderwijs aan leerlingen met kenmerken van begaafdheid in brede kring te delen. Zo willen we graag bijdragen aan een brede kennisbasis waarin zowel wetenschappelijk als praktijkgericht onderzoek op masterniveau een plaats krijgt.
Nieuw in de kennisbank
Partners




