Agenda
Wilt u graag op de hoogte worden gehouden van onze evenementen? Abonneer dan op de evenementenkalender met uw favoriete kalender (Google, Outlook of iCalendar). U kunt er ook voor kiezen enkel bestaande evenementen te importeren in uw kalender. Klik dan op bestand exporteren onder Abonneer op kalender.

Intervisiegroep bijeenkomst 4
23 maart, 2026 @ 16:00 - 17:30
Soms sta je even met lege handen of heb je al heel veel geprobeerd maar lukt het je desondanks niet om een specifiek professioneel dilemma goed op te lossen. Dan is het fijn als je met mede-professionals in gesprek kunt gaan om samen te kijken wat je dan wel weer een stap verder helpt. Een professioneel dilemma kan gericht zijn op een specifieke casus met een leerling, maar kan ook te maken hebben met een vraag over hoe je in jouw (onderwijs)praktijk iets regelt of organiseert, of over een communicatieprobleem met andere betrokkenen. Jij bepaalt als educatieve of zorgprofessional of je iets ervaart als een dilemma en of je je in dat proces handelingsverlegen ervaart met betrekking tot hoogbegaafdheid.
Het kenmerk van een goede professional is dat deze in een situatie van ervaren handelingsverlegenheid zoekt naar hulp om weer een stapje verder te komen. Het Kenniscentrum Hoogbegaafdheid wil hierin een faciliterende rol spelen voor educatieve professionals, zorg- en hulpverleners en onderwijsondersteuners die behoefte hebben aan samen sparren. Daarom organiseren we ook dit jaar weer een intervisiegroep. De groep komt dit jaar 4 keer (online) samen. Per keer duurt de bijeenkomst 1,5 uur.
Data van de bijeenkomsten
- Bijeenkomst 1: 29 september 2025
- Bijeenkomst 2: 17 november 2025
- Bijeenkomst 3: 19 januari 2026
- Bijeenkomst 4: 23 maart 2026
Deelnemen
- Deelnemen is gratis maar brengt ook een verplichting tot actieve betrokkenheid met zich mee.
- Bij grote belangstelling kunnen er meerdere intervisiegroepen worden opgezet.
- Let op: De inschrijving voor de intervisiegroep sluit op 27 september 2025. Daarna kun jij je niet meer inschrijven om nog deel te nemen.