Agenda
Wilt u graag op de hoogte worden gehouden van onze evenementen? Abonneer dan op de evenementenkalender met uw favoriete kalender (Google, Outlook of iCalendar). U kunt er ook voor kiezen enkel bestaande evenementen te importeren in uw kalender. Klik dan op bestand exporteren onder Abonneer op kalender.
Expertgroep Sociale en emotionele ontwikkeling
In de expertgroepen werken (onderwijs)professionals samen aan kennisontwikkeling op een van de volgende acht thema’s Dubbel bijzondere leerlingen, Onderpresteren, Thuiszitters, Peergroeponderwijs/differentiatie, Versnellen, Sociale en emotionele ontwikkeling en Oudergeledingen. Hieronder staan de data voor de expertgroep Sociale en emotionele ontwikkeling: 03-10-2024 tussen 11:30 - 13:00 (online) 05-11-2024 tussen 13:00 - 14:30 (online) 28-01-2025 tussen 14:00 - […]
Begeleide intervisiegroepen – groep 3
Soms sta je even met lege handen of heb je al heel veel geprobeerd maar lukt het je desondanks niet om een specifiek professioneel dilemma goed op te lossen. Dan is het fijn als je met mede-professionals in gesprek kunt gaan om samen te kijken wat je dan wel weer een stap verder helpt. Het […]
International webinar Anxiety and stress
In het schooljaar 2024-2025 organiseert het Kenniscentrum Hoogbegaafdheid bijna elke maand een international webinar. Tijdens die webinars is Engels de voertaal. Deze webinars zijn bedoeld voor educatieve professionals en zorg- en hulpverleners die beschikken over een brede kennisbasis met betrekking tot hoogbegaafdheid, maar niet over de mogelijkheid beschikken om deel te nemen aan internationale in-person […]
Rondetafelgesprek Ongewenst thuiszitten/schoolverlaten
OnlineDe rondetafelgesprekken zijn online bijeenkomsten bedoeld voor iedereen die werkzaam is in het primair of voortgezet onderwijs en die behoefte heeft aan professionele uitwisseling van kennis en informatie en die ook graag wil deelnemen aan een regio overstijgend netwerk. Op 14 november 2024 is het onderwerp Ongewenst thuiszitten/schoolverlaten. Meedoen betekent dat je ook bereid bent […]
International webinar Universal Design for Learning
In het schooljaar 2024-2025 organiseert het Kenniscentrum Hoogbegaafdheid bijna elke maand een international webinar. Tijdens die webinars is Engels de voertaal. Deze webinars zijn bedoeld voor educatieve professionals en zorg- en hulpverleners die beschikken over een brede kennisbasis met betrekking tot hoogbegaafdheid, maar niet over de mogelijkheid beschikken om deel te nemen aan internationale in-person […]
Expertgroep Dubbel bijzondere leerlingen
In de expertgroepen werken (onderwijs)professionals samen aan kennisontwikkeling op een van de volgende acht thema's Dubbel bijzondere leerlingen, Onderpresteren, Thuiszitters, Peergroeponderwijs/differentiatie, Versnellen, Sociale en emotionele ontwikkeling en Oudergeledingen. Hieronder staan de data voor de expertgroep Dubbel bijzondere leerlingen: 26-09-2024 tussen 14:00 - 15:30 (online) 19-11-2024 tussen 10:00 - 11:30 (online) 28-01-2025 tussen 14:00 - 17:00 […]
Expertgroep Peergroeponderwijs en differentiatie
In de expertgroepen werken (onderwijs)professionals samen aan kennisontwikkeling op een van de volgende acht thema’s Dubbel bijzondere leerlingen, Onderpresteren, Thuiszitters, Peergroeponderwijs/differentiatie, Versnellen, Sociale en emotionele ontwikkeling en Oudergeledingen. Hieronder staan de data voor de expertgroep Peergroeponderwijs en differentiatie: 26-09-2024 tussen 12:00 - 13:30 (online) 21-11-2024 tussen 09:30 - 11:00 (online) 28-01-2025 tussen 14:00 - 17:00 […]
Expertgroep Thuiszitters
In de expertgroepen werken (onderwijs)professionals samen aan kennisontwikkeling op een van de volgende acht thema’s Dubbel bijzondere leerlingen, Onderpresteren, Thuiszitters, Peergroeponderwijs/differentiatie, Versnellen, Sociale en emotionele ontwikkeling en Oudergeledingen. Hieronder staan de data voor de expertgroep Thuiszitters: 26-09-2024 tussen 10:00-11:30 (online 21-11-2024 tussen 11:30-13:00 (online) 28-01-2025 tussen 14:00 - 17:00 (in person, locatie Utrecht) 19-03-2025 tussen […]
Begeleide intervisiegroepen – groep 1
Soms sta je even met lege handen of heb je al heel veel geprobeerd maar lukt het je desondanks niet om een specifiek professioneel dilemma goed op te lossen. Dan is het fijn als je met mede-professionals in gesprek kunt gaan om samen te kijken wat je dan wel weer een stap verder helpt. Het […]
Expertgroep Oudergeledingen
In de expertgroepen werken (onderwijs)professionals samen aan kennisontwikkeling op een van de volgende acht thema’s Dubbel bijzondere leerlingen, Onderpresteren, Thuiszitters, Peergroeponderwijs/differentiatie, Versnellen, Sociale en emotionele ontwikkeling en Oudergeledingen. Hieronder staan de data voor de Expertgroep Oudergeledingen: 30-09-2024 tussen 16:00 - 17:30 (online) 21-11-2024 tussen 16:00 - 17:30 (online) 28-01-2025 tussen 14:00 - 17:00 (in person, […]
Begeleide intervisiegroepen – groep 2a
Soms sta je even met lege handen of heb je al heel veel geprobeerd maar lukt het je desondanks niet om een specifiek professioneel dilemma goed op te lossen. Dan is het fijn als je met mede-professionals in gesprek kunt gaan om samen te kijken wat je dan wel weer een stap verder helpt. Het […]
Begeleide intervisiegroepen – groep 2b
Soms sta je even met lege handen of heb je al heel veel geprobeerd maar lukt het je desondanks niet om een specifiek professioneel dilemma goed op te lossen. Dan is het fijn als je met mede-professionals in gesprek kunt gaan om samen te kijken wat je dan wel weer een stap verder helpt. Het […]
Webinar: Bevindingen van het monitoronderzoek naar de subsidieregeling ‘Begaafdheid in po en vo 2019-2024’
Het ministerie van OCW heeft subsidie beschikbaar gesteld dat in de periode 2019-2024 besteed kon worden om het primair en voortgezet onderwijs te stimuleren een passend onderwijs- en ondersteuningsaanbod voor (hoog)begaafde leerlingen in te richten. In het monitoronderzoek heeft Oberon de besteding van subsidiemiddelen in kaart gebracht. Het onderzoek liep van 2019 tot en met […]
Literatuurbijeenkomst Differentiatie en peergroeponderwijs
Het KCHB organiseert online literatuurbijeenkomsten om samen te sparren over literatuur/theorie over begaafdheid. We nodigen je van harte uit om je voor een of meerdere bijeenkomsten in te schrijven. Deelnemen is gratis! Doel van de bijeenkomsten Het doel van de bijeenkomsten is om zowel uit te wisselen wat je zou kunnen lezen, als om je […]
Expertgroep Onderpresteren
In de expertgroepen werken (onderwijs)professionals samen aan kennisontwikkeling op een van de volgende acht thema's Dubbel bijzondere leerlingen, Onderpresteren, Thuiszitters, Peergroeponderwijs/differentiatie, Versnellen, Sociale en emotionele ontwikkeling en Oudergeledingen. Hieronder staan de data voor de expertgroep Onderpresteren: 3-10-2024 tussen 09:30-11:00 5-11-2024 tussen 15:00-16:30 28-01-2025 tussen 14:00 - 17:00 (in person, locatie Utrecht) 24:03-2025 tussen 13:00-14:30 12:05-2025 […]
Literatuurbijeenkomst Onderpresteren
Het KCHB organiseert online literatuurbijeenkomsten om samen te sparren over literatuur/theorie over begaafdheid. We nodigen je van harte uit om je voor een of meerdere bijeenkomsten in te schrijven. Deelnemen is gratis! Doel van de bijeenkomsten Het doel van de bijeenkomsten is om zowel uit te wisselen wat je zou kunnen lezen, als om je […]
Rondetafelgesprek Peergroeponderwijs
OnlineDe rondetafelgesprekken zijn online bijeenkomsten bedoeld voor iedereen die werkzaam is in het primair of voortgezet onderwijs en die behoefte heeft aan professionele uitwisseling van kennis en informatie en die ook graag wil deelnemen aan een regio overstijgend netwerk. Op 13 januari 2025 is het onderwerp Peergroeponderwijs. Meedoen betekent dat je ook bereid bent om […]
Literatuurbijeenkomst Compacten en verrijken
Het KCHB organiseert online literatuurbijeenkomsten om samen te sparren over literatuur/theorie over begaafdheid. We nodigen je van harte uit om je voor een of meerdere bijeenkomsten in te schrijven. Deelnemen is gratis! Doel van de bijeenkomsten Het doel van de bijeenkomsten is om zowel uit te wisselen wat je zou kunnen lezen, als om je […]