Skip to content

Peuters – Deepdive stimulerend signaleren

Liesbet Stam-Gommans vindt onderwijs het mooiste en meest betekenisvolle werkveld. Haar persoonlijke missie is ‘Samen een leven lang leren vanuit eigenheid en kracht.’ Vanuit deze missie ga ik graag met professionals in gesprek. Als in deze gesprekken persoonlijke leervragen centraal komen te staan, is ze in haar element. Samen op zoek gaan naar de krachten waarmee jij het onderwijs verrijkt, dus naar de leerkracht van de onderwijsprofessional (en van haarzelf), dat is waar ze warm voor loopt.

Haar eigen ontwikkeling loopt van leraar basisonderwijs, via orthopedagoog naar schoolpsycholoog, waarin het onderwijs altijd een plek heeft gehouden. Haar specialisatie ligt op het gebied van talentonwikkeling en meer- en hoogbegaafdheid, waarbij ze van betekenis kan zijn op zowel leerling-, leerkracht- als schoolniveau. Met ruim 16 jaar ervaring en het diploma ECHA-specialist in gifted education, durft ze te zeggen dat het veld haar bekend en vertrouwd is. Hierbij heeft de ontwikkeling van jonge kinderen (peuters/kleuters) haar specifieke interesse, en meedenken doet ze dan ook graag.

Liesbet maakte voor het thema ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’ een deepdive over stimulerend signaleren bij peuters.