Dubbelbijzonder – Interventies die werken

blank

Tamara Catsburg (HB-coördinator en begeleider) over interventies die goed werken bij dubbel bijzondere leerlingen: het ondersteunen van talenten, compenseren en dispenseren en het samenwerken met de leerling.

Dubbelbijzonder – Soms mis ik toch nog een signaal

blank

Tamara Catsburg (HB-coördinator en begeleider) over de veelheid aan kenmerken en dat elk kind anders is. Is er een discrepantie? Is er een leerprobleem of stoornis? Welk onderzoek is nodig? In hoeverre kan intelligentie compenseren?

Dubbelbijzonder – Ze vielen al vroeg op

blank

Marijke van der Pal (moeder van twee hoogbegaafde dochters) vertelt dat het al snel opviel dat haar dochters hoogbegaafd waren. Haar jongste dochter heeft dyslexie.

Dubbelbijzonder – Gericht zoeken naar signalen

blank

Volgens Margriet Smit (gespecialiseerd in psychodiagnostiek) kan met de juiste aanpassingen de begaafdheid ook tot zijn recht komen bij dubbel bijzondere kinderen. Maar wie herkent welke kenmerken? En dan?