Skip to content
Kenniscentrum Hoogbegaafdheid
  • Nieuws
  • Agenda
  • Thema’s
    • Creativiteit
    • Differentiatie
    • Dubbel bijzonder
    • Het jonge kind
    • Hoogbegaafdheid in het VO
    • Kansengelijkheid
    • Onderpresteren
    • Ouders
    • Peergrouponderwijs
    • Schooluitval
    • Signaleren en identificeren
    • Slimme meisjes
    • Slimme Peuters
    • Sociale en emotionele ontwikkeling
    • Versnellen
  • Kennisbank
  • Basisboek HB
    • Thema Concepten van begaafdheid
    • Thema Het zien van educatieve behoeften
    • Thema Inspelen op educatieve behoeften
    • Thema Haalbaar organiseren
    • Thema Monitoren van ontwikkeling
  • Podcast
  • Over ons
    • Contact
×
  • Nieuws
  • Agenda
  • Thema’s
    • Creativiteit
    • Differentiatie
    • Dubbel bijzonder
    • Het jonge kind
    • Hoogbegaafdheid in het VO
    • Kansengelijkheid
    • Onderpresteren
    • Ouders
    • Peergrouponderwijs
    • Schooluitval
    • Signaleren en identificeren
    • Slimme meisjes
    • Slimme Peuters
    • Sociale en emotionele ontwikkeling
    • Versnellen
  • Kennisbank
  • Basisboek HB
    • Thema Concepten van begaafdheid
    • Thema Het zien van educatieve behoeften
    • Thema Inspelen op educatieve behoeften
    • Thema Haalbaar organiseren
    • Thema Monitoren van ontwikkeling
  • Podcast
  • Over ons
    • Contact
Communityplatform
Kenniscentrum Hoogbegaafdheid
  • Nieuws
  • Agenda
  • Thema’s
    • Creativiteit
    • Differentiatie
    • Dubbel bijzonder
    • Het jonge kind
    • Hoogbegaafdheid in het VO
    • Kansengelijkheid
    • Onderpresteren
    • Ouders
    • Peergrouponderwijs
    • Schooluitval
    • Signaleren en identificeren
    • Slimme meisjes
    • Slimme Peuters
    • Sociale en emotionele ontwikkeling
    • Versnellen
  • Kennisbank
  • Basisboek HB
    • Thema Concepten van begaafdheid
    • Thema Het zien van educatieve behoeften
    • Thema Inspelen op educatieve behoeften
    • Thema Haalbaar organiseren
    • Thema Monitoren van ontwikkeling
  • Podcast
  • Over ons
    • Contact
  • Nieuws
  • Agenda
  • Thema’s
    • Creativiteit
    • Differentiatie
    • Dubbel bijzonder
    • Het jonge kind
    • Hoogbegaafdheid in het VO
    • Kansengelijkheid
    • Onderpresteren
    • Ouders
    • Peergrouponderwijs
    • Schooluitval
    • Signaleren en identificeren
    • Slimme meisjes
    • Slimme Peuters
    • Sociale en emotionele ontwikkeling
    • Versnellen
  • Kennisbank
  • Basisboek HB
    • Thema Concepten van begaafdheid
    • Thema Het zien van educatieve behoeften
    • Thema Inspelen op educatieve behoeften
    • Thema Haalbaar organiseren
    • Thema Monitoren van ontwikkeling
  • Podcast
  • Over ons
    • Contact
Communityplatform

Peergrouponderwijs – De zone van de naaste ontwikkeling en uitdaging

Ester Rademaker (ouder en leerkracht) over het uitdagen van hoogbegaafde kinderen om in de zone van naaste ontwikkeling te komen en analytisch, creatief en praktisch (ACP) denken op basis van het model van Sternberg.

Peergrouponderwijs – Even voorstellen: Tasja Dekkers

In deze video stelt Tasja Dekkers, leerkracht voltijds HB-onderwijs en HB-specialist, zich voor.

Peergrouponderwijs – Even voorstellen: Hester Monster

In deze video stelt Hester Monster, leerkracht thematische peergroupen en specialist begaafdheid, zich voor.

Peergrouponderwijs – Bij de cognitie kunnen komen

Hester Monster (specialist begaafdheid) vertelt over haar autistische zoon, haar werk in het speciaal onderwijs en aansluiten bij kinderen die belemmeringen hebben om bij hun cognitie te komen.

Peergrouponderwijs – Peergroup-onderwijs: doelgroep, organisatie en aanbod

Hester Monster (specialist begaafdheid) vertelt over de doelgroep, de organisatie en het aanbod van peergrouponderwijs en hoe zij dat on de praktijk aanpakt.

Peergrouponderwijs – De betrokken partijen, het belang van communicatie en de transfer

Hester Monster (specialist begaafdheid) vertelt over het (persoonlijk) communiceren met de betrokkenen, helderheid over verantwoordelijkheden en het delen van informatie over hoe het met de kinderen gaat (de transfer).

Peergrouponderwijs – Het ideaalbeeld

Hester Monster (specialist begaafdheid) vertelt over haar ideaalbeeld van het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen: kan het gewoon binnen de klas?

Peergrouponderwijs – Wat is het belang van peergroup-onderwijs?

Hester Monster (specialist begaafdheid) vertelt over de toegevoegde waarde van het peergrouponderwijs voor hoogbegaafde kinderen en hoe ze dit vertrouwen geeft.

Peergrouponderwijs – Even voorstellen: Jan Mellink

In deze video stelt Jan Mellink, onderwijsontwerper en leerkracht van een bovenschoolse peergroup, zich voor.

Peergrouponderwijs – Ervaringen die aanleiding zijn geweest tot peergroup-onderwijs

Jan Mellink (onderwijsontwerper en leerkracht) vertelt over het belang van peergrouponderwijs, en hoe dit bij hem op school is ontstaan.

  • Vorige
  • 1
  • ...
  • 5
  • 6
  • 7
  • ...
  • 17
  • Volgende
Kenniscentrum Hoogbegaafdheid
Meld je aan voor de nieuwsbrief
  • Disclaimer
Thema's
  • Het jonge kind
  • Schooluitval
  • Dubbel bijzonder
  • Onderpresteren
  • Peergrouponderwijs
  • Signaleren en identificeren
  • Versnellen
  • Kansengelijkheid
  • Hoogbegaafdheid in het VO
Sitemap
  • Home
  • Nieuws
  • Agenda
  • Kennisbank
  • Sociale kaart
  • Over ons
  • Contact
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}