Ouders – Positive discipline

Drs. Marieke van der Zee is psycholoog en werkte als manager en projectmedewerker in de kinderopvang. In 2002 richtte ze Buro Mare, een bureau voor trainingen in opvoedingsvaardigheden.

Marieke werkt ervaringsgericht en heeft door haar werk als oudertrainer en door studies, zoals de ‘parent effectiveness training’ en de ECHA-opleiding tot ‘specialist begaafdheid’ aan de Radboud Universiteit Nijmegen, veel kennis en ervaring met opvoedingsvaardigheden bij hoogbegaafde kinderen.

Marieke maakte voor ouders twee video’s over het opvoeden van begaafde kinderen:

  1. De meerwaarde van ‘Positive discipline’ van Jane Nelsen bij het opvoeden van begaafde kinderen.
  2. Passende methoden bij het opvoeden van begaafde kinderen

Ouders – Passende methoden bij het opvoeden van begaafde kinderen

Drs. Marieke van der Zee is psycholoog en werkte als manager en projectmedewerker in de kinderopvang. In 2002 richtte ze Buro Mare, een bureau voor trainingen in opvoedingsvaardigheden.

Marieke werkt ervaringsgericht en heeft door haar werk als oudertrainer en door studies, zoals de ‘parent effectiveness training’ en de ECHA-opleiding tot ‘specialist begaafdheid’ aan de Radboud Universiteit Nijmegen, veel kennis en ervaring met opvoedingsvaardigheden bij hoogbegaafde kinderen.

Marieke maakte voor ouders twee video’s over het opvoeden van begaafde kinderen:

  1. De meerwaarde van ‘Positive discipline’ van Jane Nelsen bij het opvoeden van begaafde kinderen.
  2. Passende methoden bij het opvoeden van begaafde kinderen

Ouders – Annemarie van Vulpen: wat zijn de uitdagingen?

Annemarie van Vulpen werkt op de Berg en Bosch school in Houten, een speciaal onderwijs school gespecialiseerd in het begeleiden van leerlingen met een vorm van autisme. Annemarie is daar intern begeleider in het basisonderwijs.
In een aantal video’s vertelt Annemarie over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews is ‘Hoogbegaafde leerlingen in het SO’:

  1. Even voorstellen
  2. Hoogbegaafde leerlingen in het speciaal onderwijs
  3. Wat zijn de uitdagingen?
  4. Wat levert het op voor de leerlingen?