Skip to content
Kenniscentrum Hoogbegaafdheid
  • Nieuws
  • Agenda
  • Thema’s
    • Creativiteit
    • Differentiatie
    • Dubbel bijzonder
    • Het jonge kind
    • Hoogbegaafdheid in het VO
    • Kansengelijkheid
    • Onderpresteren
    • Ouders
    • Peergrouponderwijs
    • Schooluitval
    • Signaleren en identificeren
    • Slimme meisjes
    • Slimme Peuters
    • Sociale en emotionele ontwikkeling
    • Versnellen
  • Kennisbank
  • Basisboek HB
    • Thema Concepten van begaafdheid
    • Thema Het zien van educatieve behoeften
    • Thema Inspelen op educatieve behoeften
    • Thema Haalbaar organiseren
    • Thema Monitoren van ontwikkeling
  • Podcast
  • Over ons
    • Contact
×
  • Nieuws
  • Agenda
  • Thema’s
    • Creativiteit
    • Differentiatie
    • Dubbel bijzonder
    • Het jonge kind
    • Hoogbegaafdheid in het VO
    • Kansengelijkheid
    • Onderpresteren
    • Ouders
    • Peergrouponderwijs
    • Schooluitval
    • Signaleren en identificeren
    • Slimme meisjes
    • Slimme Peuters
    • Sociale en emotionele ontwikkeling
    • Versnellen
  • Kennisbank
  • Basisboek HB
    • Thema Concepten van begaafdheid
    • Thema Het zien van educatieve behoeften
    • Thema Inspelen op educatieve behoeften
    • Thema Haalbaar organiseren
    • Thema Monitoren van ontwikkeling
  • Podcast
  • Over ons
    • Contact
Communityplatform
Kenniscentrum Hoogbegaafdheid
  • Nieuws
  • Agenda
  • Thema’s
    • Creativiteit
    • Differentiatie
    • Dubbel bijzonder
    • Het jonge kind
    • Hoogbegaafdheid in het VO
    • Kansengelijkheid
    • Onderpresteren
    • Ouders
    • Peergrouponderwijs
    • Schooluitval
    • Signaleren en identificeren
    • Slimme meisjes
    • Slimme Peuters
    • Sociale en emotionele ontwikkeling
    • Versnellen
  • Kennisbank
  • Basisboek HB
    • Thema Concepten van begaafdheid
    • Thema Het zien van educatieve behoeften
    • Thema Inspelen op educatieve behoeften
    • Thema Haalbaar organiseren
    • Thema Monitoren van ontwikkeling
  • Podcast
  • Over ons
    • Contact
  • Nieuws
  • Agenda
  • Thema’s
    • Creativiteit
    • Differentiatie
    • Dubbel bijzonder
    • Het jonge kind
    • Hoogbegaafdheid in het VO
    • Kansengelijkheid
    • Onderpresteren
    • Ouders
    • Peergrouponderwijs
    • Schooluitval
    • Signaleren en identificeren
    • Slimme meisjes
    • Slimme Peuters
    • Sociale en emotionele ontwikkeling
    • Versnellen
  • Kennisbank
  • Basisboek HB
    • Thema Concepten van begaafdheid
    • Thema Het zien van educatieve behoeften
    • Thema Inspelen op educatieve behoeften
    • Thema Haalbaar organiseren
    • Thema Monitoren van ontwikkeling
  • Podcast
  • Over ons
    • Contact
Communityplatform

Sociaal-emotionele ontwikkeling – Een vooroordeel tackelen

Interview met Marije Zuidervaart die uitlegt dat het beeld dat begaafde leerlingen vaak achterlopen in hun sociale ontwikkeling een vooroordeel is.

Sociaal-emotionele ontwikkeling – De invloed van hoogbegaafdheid

Interview met Marije Zuidervaart die uitlegt dat als een kind sociaal voorloopt op andere kinderen dit ook tot eenzaamheid kan leiden.

Sociaal-emotionele ontwikkeling – Suggesties voor interventies

Interview met Marije Zuidervaart die vertelt welke mogelijke interventies kunnen helpen bij het begeleiden van de sociale en emotionele ontwikkeling.

Sociaal-emotionele ontwikkeling – Vriendelijk maar vastberaden

Interview met Krista Heins die uitlegt wat er nodig is voor ouders om naar hun begaafde kinderen wel duidelijke grenzen aan te geven en de regie over de opvoeding te behouden.

Sociaal-emotionele ontwikkeling – Goed voorbeeld doet goed volgen

Interview met Krista Heins die uitlegt hoe ouders omgaan met emoties ook kunnen voorleven aan hun kinderen.

Sociaal-emotionele ontwikkeling – Peers4parents

Interview met Krista Heins die uitlegt wat peers voor ouders kunnen bijdragen bij het opvoeden en begeleiden van hun begaafde kind.

Sociaal-emotionele ontwikkeling – Selfullfilling prophecy

Interview met Winny Bosch-Sthijns die vertelt hoe werkt als de verwachting over falen bevestigd wordt.

Sociaal-emotionele – Anders kijken naar het kind

Interview met Winny Bosch-Sthijns die vertelt waarom het belangrijk is om van resultaatgericht naar procesgericht te kijken naar de ontwikkeling.

Sociaal-emotionele ontwikkeling – Het leren tijdelijk loslaten

Interview met Winny Bosch-Sthijns die uitlegt dat herstelprocessen van problemen meer tijd kosten dan we vaak bereid zijn om ervoor te nemen.

Sociaal-emotionele ontwikkeling – Body en Mind zijn een geheel

Interview met Winny Bosch-Sthijns die uitlegt hoe belangrijk het is dat cognitie en voelen samen moeten gaan om tot leren te kunnen komen.

  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
Kenniscentrum Hoogbegaafdheid
Meld je aan voor de nieuwsbrief
  • Disclaimer
Thema's
  • Het jonge kind
  • Schooluitval
  • Dubbel bijzonder
  • Onderpresteren
  • Peergrouponderwijs
  • Signaleren en identificeren
  • Versnellen
  • Kansengelijkheid
  • Hoogbegaafdheid in het VO
Sitemap
  • Home
  • Nieuws
  • Agenda
  • Kennisbank
  • Sociale kaart
  • Over ons
  • Contact
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}