Marlinda van Batenburg is jeugdarts 0 tot 18 bij GGD Groningen met de specialisatie onderwijs. Ze houdt van samen op zoek gaan naar wat werkt, waar meer van mag komen en dan helpen dat te realiseren. Preventie en normaliseren waar kan. Maar ook verwijzen naar specialisten waar nodig.
In een aantal video’s vertelt Marlinda over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marlinda is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Marlinda van Batenburg is jeugdarts 0 tot 18 bij GGD Groningen met de specialisatie onderwijs. Ze houdt van samen op zoek gaan naar wat werkt, waar meer van mag komen en dan helpen dat te realiseren. Preventie en normaliseren waar kan. Maar ook verwijzen naar specialisten waar nodig.
In een aantal video’s vertelt Marlinda over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marlinda is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Marlinda van Batenburg is jeugdarts 0 tot 18 bij GGD Groningen met de specialisatie onderwijs. Ze houdt van samen op zoek gaan naar wat werkt, waar meer van mag komen en dan helpen dat te realiseren. Preventie en normaliseren waar kan. Maar ook verwijzen naar specialisten waar nodig.
In een aantal video’s vertelt Marlinda over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marlinda is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Marlinda van Batenburg is jeugdarts 0 tot 18 bij GGD Groningen met de specialisatie onderwijs. Ze houdt van samen op zoek gaan naar wat werkt, waar meer van mag komen en dan helpen dat te realiseren. Preventie en normaliseren waar kan. Maar ook verwijzen naar specialisten waar nodig.
In een aantal video’s vertelt Marlinda over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marlinda is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Marjolijn Verhaar is moeder van zeven hoogbegaafde kinderen en is directeur/eigenaar van kinderopvang De dwergjes en ukIQ-specialist. Voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong biedt ze hier met een team van ukIQ-specialisten een Pientere peutersprogramma aan.
In een aantal video’s vertelt Marjolijn over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marjolijn is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Even voorstellen
Hoe kom je erachter als ouder?
Ieder zijn eigen pad: de diversiteit in hoogbegaafdheid
Marjolijn Verhaar is moeder van zeven hoogbegaafde kinderen en is directeur/eigenaar van kinderopvang De dwergjes en ukIQ-specialist. Voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong biedt ze hier met een team van ukIQ-specialisten een Pientere peutersprogramma aan.
In een aantal video’s vertelt Marjolijn over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marjolijn is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Even voorstellen
Hoe kom je erachter als ouder?
Ieder zijn eigen pad: de diversiteit in hoogbegaafdheid
Marjolijn Verhaar is moeder van zeven hoogbegaafde kinderen en is directeur/eigenaar van kinderopvang De dwergjes en ukIQ-specialist. Voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong biedt ze hier met een team van ukIQ-specialisten een Pientere peutersprogramma aan.
In een aantal video’s vertelt Marjolijn over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marjolijn is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Even voorstellen
Hoe kom je erachter als ouder?
Ieder zijn eigen pad: de diversiteit in hoogbegaafdheid
Marjolijn Verhaar is moeder van zeven hoogbegaafde kinderen en is directeur/eigenaar van kinderopvang De dwergjes en ukIQ-specialist. Voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong biedt ze hier met een team van ukIQ-specialisten een Pientere peutersprogramma aan.
In een aantal video’s vertelt Marjolijn over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marjolijn is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Even voorstellen
Hoe kom je erachter als ouder?
Ieder zijn eigen pad: de diversiteit in hoogbegaafdheid
Marjolijn Verhaar is moeder van zeven hoogbegaafde kinderen en is directeur/eigenaar van kinderopvang De dwergjes en ukIQ-specialist. Voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong biedt ze hier met een team van ukIQ-specialisten een Pientere peutersprogramma aan.
In een aantal video’s vertelt Marjolijn over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marjolijn is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Even voorstellen
Hoe kom je erachter als ouder?
Ieder zijn eigen pad: de diversiteit in hoogbegaafdheid
Het woord peergroep verwijst naar een groepssamenstelling waarin leerlingen van een vergelijkbaar ontwikkelingsniveau zijn geplaatst zonder dat dit direct iets zegt over de fysieke organisatievorm. Je kunt spreken over peergroeponderwijs:
als een groepje leerlingen binnen een reguliere groep die op hetzelfde niveau van bijvoorbeeld rekenen, lezen of aardrijkskunde samen instructie krijgen, samenwerken en leren,
of als het een groep leerlingen betreft met een vergelijkbaar ontwikkelingspotentieel die samen onderwijs krijgen aangeboden,
of als het leerlingen betreft met vergelijkbare belangstellingen,
of als het leerlingen betreft met vergelijkbare educatieve behoeften waar op een vergelijkbare manier opgereageerd kan worden.
Elke peergroep kan dus verschillen van leerlingpopulatie, organisatievorm en doelstellingen. Daardoor zijn niet alle peergroeps vergelijkbaar. De organisatievorm van de peergroep hangt af van de functie en van de bredere context waarin het aanbod wordt georganiseerd. Als binnen de reguliere groep een aangepast leerstofaanbod en een andere pedagogisch-didactische aanpak niet of moeilijk te verwezenlijken is, dan is peergroeponderwijs buiten de reguliere groep een goed alternatief.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.