Ouders – Joyce Tetteroo: even voorstellen

Joyce Tetteroo is getrouwd met Niels en samen hebben zij drie kinderen: Nina (10), Eva (8) en Sven (3). Ze wonen in Berkel en Rodenrijs, dat is fijn rustig wonen en vlakbij de grote stad. Joyce werkt als leerkracht en specialist burgerschap in het basisonderwijs.

Twee keer per week gaat ze in de plaatselijke sportschool sporten. Met hun zoon gaat ze peuterzwemmen en daarnaast haalt en brengt ze de kinderen naar handbal of muziekles. Ze leest graag, geregeld ook kinderboeken.

Joyce vindt het heerlijk om met het gezin of vriendinnen en hun kinderen op pad te gaan met de Rotterdampas of de museumjaarkaart. Ze hebben er vooralsnog voor gekozen hun kinderen niet te laten versnellen of te testen. Wel krijgen de meiden sinds groep 1 op school levelwerk aangeboden. Voor de opvoeding volgen ze vooral hun gevoel en leren ze steeds meer kijken naar de behoefte van hun kinderen. Humor heeft een belangrijke rol in het gezin.

In een aantal video’s vertelt Joyce over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Joyce is ‘Hoe is het om ouder van een hoogbegaafd kind te zijn?’:

  1. Even voorstellen
  2. Hoe kom je erachter?
  3. Wel of niet testen?
  4. Het aanbod op school en daarbuiten
  5. Een dubbelrol als ouder en leerkracht
  6. De uitdaging als ouders

Ouders – Joyce Tetteroo: hoe kom je erachter?

Joyce Tetteroo is getrouwd met Niels en samen hebben zij drie kinderen: Nina (10), Eva (8) en Sven (3). Ze wonen in Berkel en Rodenrijs, dat is fijn rustig wonen en vlakbij de grote stad. Joyce werkt als leerkracht en specialist burgerschap in het basisonderwijs.

Twee keer per week gaat ze in de plaatselijke sportschool sporten. Met hun zoon gaat ze peuterzwemmen en daarnaast haalt en brengt ze de kinderen naar handbal of muziekles. Ze leest graag, geregeld ook kinderboeken.

Joyce vindt het heerlijk om met het gezin of vriendinnen en hun kinderen op pad te gaan met de Rotterdampas of de museumjaarkaart. Ze hebben er vooralsnog voor gekozen hun kinderen niet te laten versnellen of te testen. Wel krijgen de meiden sinds groep 1 op school levelwerk aangeboden. Voor de opvoeding volgen ze vooral hun gevoel en leren ze steeds meer kijken naar de behoefte van hun kinderen. Humor heeft een belangrijke rol in het gezin.

In een aantal video’s vertelt Joyce over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Joyce is ‘Hoe is het om ouder van een hoogbegaafd kind te zijn?’:

  1. Even voorstellen
  2. Hoe kom je erachter?
  3. Wel of niet testen?
  4. Het aanbod op school en daarbuiten
  5. Een dubbelrol als ouder en leerkracht
  6. De uitdaging als ouders

Ouders – Joyce Tetteroo: wel of niet testen?

Joyce Tetteroo is getrouwd met Niels en samen hebben zij drie kinderen: Nina (10), Eva (8) en Sven (3). Ze wonen in Berkel en Rodenrijs, dat is fijn rustig wonen en vlakbij de grote stad. Joyce werkt als leerkracht en specialist burgerschap in het basisonderwijs.

Twee keer per week gaat ze in de plaatselijke sportschool sporten. Met hun zoon gaat ze peuterzwemmen en daarnaast haalt en brengt ze de kinderen naar handbal of muziekles. Ze leest graag, geregeld ook kinderboeken.

Joyce vindt het heerlijk om met het gezin of vriendinnen en hun kinderen op pad te gaan met de Rotterdampas of de museumjaarkaart. Ze hebben er vooralsnog voor gekozen hun kinderen niet te laten versnellen of te testen. Wel krijgen de meiden sinds groep 1 op school levelwerk aangeboden. Voor de opvoeding volgen ze vooral hun gevoel en leren ze steeds meer kijken naar de behoefte van hun kinderen. Humor heeft een belangrijke rol in het gezin.

In een aantal video’s vertelt Joyce over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Joyce is ‘Hoe is het om ouder van een hoogbegaafd kind te zijn?’:

  1. Even voorstellen
  2. Hoe kom je erachter?
  3. Wel of niet testen?
  4. Het aanbod op school en daarbuiten
  5. Een dubbelrol als ouder en leerkracht
  6. De uitdaging als ouders

Ouders – Joyce Tetteroo: het aanbod op school en daarbuiten

Joyce Tetteroo is getrouwd met Niels en samen hebben zij drie kinderen: Nina (10), Eva (8) en Sven (3). Ze wonen in Berkel en Rodenrijs, dat is fijn rustig wonen en vlakbij de grote stad. Joyce werkt als leerkracht en specialist burgerschap in het basisonderwijs.

Twee keer per week gaat ze in de plaatselijke sportschool sporten. Met hun zoon gaat ze peuterzwemmen en daarnaast haalt en brengt ze de kinderen naar handbal of muziekles. Ze leest graag, geregeld ook kinderboeken.

Joyce vindt het heerlijk om met het gezin of vriendinnen en hun kinderen op pad te gaan met de Rotterdampas of de museumjaarkaart. Ze hebben er vooralsnog voor gekozen hun kinderen niet te laten versnellen of te testen. Wel krijgen de meiden sinds groep 1 op school levelwerk aangeboden. Voor de opvoeding volgen ze vooral hun gevoel en leren ze steeds meer kijken naar de behoefte van hun kinderen. Humor heeft een belangrijke rol in het gezin.

In een aantal video’s vertelt Joyce over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Joyce is ‘Hoe is het om ouder van een hoogbegaafd kind te zijn?’:

  1. Even voorstellen
  2. Hoe kom je erachter?
  3. Wel of niet testen?
  4. Het aanbod op school en daarbuiten
  5. Een dubbelrol als ouder en leerkracht
  6. De uitdaging als ouders

Ouders – Joyce Tetteroo: een dubbelrol als ouder en leerkracht

Joyce Tetteroo is getrouwd met Niels en samen hebben zij drie kinderen: Nina (10), Eva (8) en Sven (3). Ze wonen in Berkel en Rodenrijs, dat is fijn rustig wonen en vlakbij de grote stad. Joyce werkt als leerkracht en specialist burgerschap in het basisonderwijs.

Twee keer per week gaat ze in de plaatselijke sportschool sporten. Met hun zoon gaat ze peuterzwemmen en daarnaast haalt en brengt ze de kinderen naar handbal of muziekles. Ze leest graag, geregeld ook kinderboeken.

Joyce vindt het heerlijk om met het gezin of vriendinnen en hun kinderen op pad te gaan met de Rotterdampas of de museumjaarkaart. Ze hebben er vooralsnog voor gekozen hun kinderen niet te laten versnellen of te testen. Wel krijgen de meiden sinds groep 1 op school levelwerk aangeboden. Voor de opvoeding volgen ze vooral hun gevoel en leren ze steeds meer kijken naar de behoefte van hun kinderen. Humor heeft een belangrijke rol in het gezin.

In een aantal video’s vertelt Joyce over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Joyce is ‘Hoe is het om ouder van een hoogbegaafd kind te zijn?’:

  1. Even voorstellen
  2. Hoe kom je erachter?
  3. Wel of niet testen?
  4. Het aanbod op school en daarbuiten
  5. Een dubbelrol als ouder en leerkracht
  6. De uitdaging als ouders

Ouders – Joyce Tetteroo: de uitdaging als ouders

Joyce Tetteroo is getrouwd met Niels en samen hebben zij drie kinderen: Nina (10), Eva (8) en Sven (3). Ze wonen in Berkel en Rodenrijs, dat is fijn rustig wonen en vlakbij de grote stad. Joyce werkt als leerkracht en specialist burgerschap in het basisonderwijs.

Twee keer per week gaat ze in de plaatselijke sportschool sporten. Met hun zoon gaat ze peuterzwemmen en daarnaast haalt en brengt ze de kinderen naar handbal of muziekles. Ze leest graag, geregeld ook kinderboeken.

Joyce vindt het heerlijk om met het gezin of vriendinnen en hun kinderen op pad te gaan met de Rotterdampas of de museumjaarkaart. Ze hebben er vooralsnog voor gekozen hun kinderen niet te laten versnellen of te testen. Wel krijgen de meiden sinds groep 1 op school levelwerk aangeboden. Voor de opvoeding volgen ze vooral hun gevoel en leren ze steeds meer kijken naar de behoefte van hun kinderen. Humor heeft een belangrijke rol in het gezin.

In een aantal video’s vertelt Joyce over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Joyce is ‘Hoe is het om ouder van een hoogbegaafd kind te zijn?’:

  1. Even voorstellen
  2. Hoe kom je erachter?
  3. Wel of niet testen?
  4. Het aanbod op school en daarbuiten
  5. Een dubbelrol als ouder en leerkracht
  6. De uitdaging als ouders

Ouders – Sonja Morbé: Het niet altijd kunnen voorspellen van het verloop

Sonja Morbé is specialiste hoogbegaafdheid, 3P-facilitator, trainer, projectmanager, juriste, onderneemster en auteur van het boek Uitdagend of verrijkend onderwijs?.

Ze houdt van verheldering, bewustwording, wijsheid, sensitiviteit, creativiteit, humor, ondernemen, structuur en praktisch handelen. Zij heeft het talent om iets ‘ogenschijnlijk ingewikkelds’ in hapklare taal uit te leggen.

Haar missie is kennis en kunde te delen, zodat hoogbegaafde leerlingen hun potentieel kunnen ontwikkelen op eigen niveau, eigen tempo, in eigen interessegebied zonder schaamte en in verbinding met anderen.

Sonja is, samen met haar man, ouder van twee volwassen hoogbegaafde zonen. In haar gezin zijn open communicatie, respect, sensitiviteit en humor belangrijk.

In een aantal video’s vertelt Sonja over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Sonja is ‘Hoe is het om ouder van een hoogbegaafd kind te zijn?’:

  1. Even voorstellen
  2. Het niet altijd kunnen voorspellen van het verloop
  3. Wat werkte
  4. Advies aan ouders

Ouders – Sonja Morbé: Even voorstellen

Sonja Morbé is specialiste hoogbegaafdheid, 3P-facilitator, trainer, projectmanager, juriste, onderneemster en auteur van het boek Uitdagend of verrijkend onderwijs?.

Ze houdt van verheldering, bewustwording, wijsheid, sensitiviteit, creativiteit, humor, ondernemen, structuur en praktisch handelen. Zij heeft het talent om iets ‘ogenschijnlijk ingewikkelds’ in hapklare taal uit te leggen.

Haar missie is kennis en kunde te delen, zodat hoogbegaafde leerlingen hun potentieel kunnen ontwikkelen op eigen niveau, eigen tempo, in eigen interessegebied zonder schaamte en in verbinding met anderen.

Sonja is, samen met haar man, ouder van twee volwassen hoogbegaafde zonen. In haar gezin zijn open communicatie, respect, sensitiviteit en humor belangrijk.

In een aantal video’s vertelt Sonja over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Sonja is ‘Hoe is het om ouder van een hoogbegaafd kind te zijn?’:

  1. Even voorstellen
  2. Het niet altijd kunnen voorspellen van het verloop
  3. Wat werkte
  4. Advies aan ouders

Ouders – Sonja Morbé: Wat werkte

Sonja Morbé is specialiste hoogbegaafdheid, 3P-facilitator, trainer, projectmanager, juriste, onderneemster en auteur van het boek Uitdagend of verrijkend onderwijs?.

Ze houdt van verheldering, bewustwording, wijsheid, sensitiviteit, creativiteit, humor, ondernemen, structuur en praktisch handelen. Zij heeft het talent om iets ‘ogenschijnlijk ingewikkelds’ in hapklare taal uit te leggen.

Haar missie is kennis en kunde te delen, zodat hoogbegaafde leerlingen hun potentieel kunnen ontwikkelen op eigen niveau, eigen tempo, in eigen interessegebied zonder schaamte en in verbinding met anderen.

Sonja is, samen met haar man, ouder van twee volwassen hoogbegaafde zonen. In haar gezin zijn open communicatie, respect, sensitiviteit en humor belangrijk.

In een aantal video’s vertelt Sonja over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Sonja is ‘Hoe is het om ouder van een hoogbegaafd kind te zijn?’:

  1. Even voorstellen
  2. Het niet altijd kunnen voorspellen van het verloop
  3. Wat werkte
  4. Advies aan ouders

Ouders – Sonja Morbé: advies aan ouders

Sonja Morbé is specialiste hoogbegaafdheid, 3P-facilitator, trainer, projectmanager, juriste, onderneemster en auteur van het boek Uitdagend of verrijkend onderwijs?.

Ze houdt van verheldering, bewustwording, wijsheid, sensitiviteit, creativiteit, humor, ondernemen, structuur en praktisch handelen. Zij heeft het talent om iets ‘ogenschijnlijk ingewikkelds’ in hapklare taal uit te leggen.

Haar missie is kennis en kunde te delen, zodat hoogbegaafde leerlingen hun potentieel kunnen ontwikkelen op eigen niveau, eigen tempo, in eigen interessegebied zonder schaamte en in verbinding met anderen.

Sonja is, samen met haar man, ouder van twee volwassen hoogbegaafde zonen. In haar gezin zijn open communicatie, respect, sensitiviteit en humor belangrijk.

In een aantal video’s vertelt Sonja over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Sonja is ‘Hoe is het om ouder van een hoogbegaafd kind te zijn?’:

  1. Even voorstellen
  2. Het niet altijd kunnen voorspellen van het verloop
  3. Wat werkte
  4. Advies aan ouders