Marlinda van Batenburg is jeugdarts 0 tot 18 bij GGD Groningen met de specialisatie onderwijs. Ze houdt van samen op zoek gaan naar wat werkt, waar meer van mag komen en dan helpen dat te realiseren. Preventie en normaliseren waar kan. Maar ook verwijzen naar specialisten waar nodig.
In een aantal video’s vertelt Marlinda over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marlinda is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Marlinda van Batenburg is jeugdarts 0 tot 18 bij GGD Groningen met de specialisatie onderwijs. Ze houdt van samen op zoek gaan naar wat werkt, waar meer van mag komen en dan helpen dat te realiseren. Preventie en normaliseren waar kan. Maar ook verwijzen naar specialisten waar nodig.
In een aantal video’s vertelt Marlinda over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marlinda is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Marlinda van Batenburg is jeugdarts 0 tot 18 bij GGD Groningen met de specialisatie onderwijs. Ze houdt van samen op zoek gaan naar wat werkt, waar meer van mag komen en dan helpen dat te realiseren. Preventie en normaliseren waar kan. Maar ook verwijzen naar specialisten waar nodig.
In een aantal video’s vertelt Marlinda over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marlinda is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Marjolijn Verhaar is moeder van zeven hoogbegaafde kinderen en is directeur/eigenaar van kinderopvang De dwergjes en ukIQ-specialist. Voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong biedt ze hier met een team van ukIQ-specialisten een Pientere peutersprogramma aan.
In een aantal video’s vertelt Marjolijn over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marjolijn is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Even voorstellen
Hoe kom je erachter als ouder?
Ieder zijn eigen pad: de diversiteit in hoogbegaafdheid
Marjolijn Verhaar is moeder van zeven hoogbegaafde kinderen en is directeur/eigenaar van kinderopvang De dwergjes en ukIQ-specialist. Voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong biedt ze hier met een team van ukIQ-specialisten een Pientere peutersprogramma aan.
In een aantal video’s vertelt Marjolijn over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marjolijn is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Even voorstellen
Hoe kom je erachter als ouder?
Ieder zijn eigen pad: de diversiteit in hoogbegaafdheid
Marjolijn Verhaar is moeder van zeven hoogbegaafde kinderen en is directeur/eigenaar van kinderopvang De dwergjes en ukIQ-specialist. Voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong biedt ze hier met een team van ukIQ-specialisten een Pientere peutersprogramma aan.
In een aantal video’s vertelt Marjolijn over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marjolijn is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Even voorstellen
Hoe kom je erachter als ouder?
Ieder zijn eigen pad: de diversiteit in hoogbegaafdheid
Marjolijn Verhaar is moeder van zeven hoogbegaafde kinderen en is directeur/eigenaar van kinderopvang De dwergjes en ukIQ-specialist. Voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong biedt ze hier met een team van ukIQ-specialisten een Pientere peutersprogramma aan.
In een aantal video’s vertelt Marjolijn over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marjolijn is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Even voorstellen
Hoe kom je erachter als ouder?
Ieder zijn eigen pad: de diversiteit in hoogbegaafdheid
Marjolijn Verhaar is moeder van zeven hoogbegaafde kinderen en is directeur/eigenaar van kinderopvang De dwergjes en ukIQ-specialist. Voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong biedt ze hier met een team van ukIQ-specialisten een Pientere peutersprogramma aan.
In een aantal video’s vertelt Marjolijn over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Marjolijn is ‘Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong’:
Even voorstellen
Hoe kom je erachter als ouder?
Ieder zijn eigen pad: de diversiteit in hoogbegaafdheid
Ook in het schooljaar 2024-2025 organiseert het Kenniscentrum Hoogbegaafdheid elke maand een webinar, op 1 april 2025 was het thema identiteitsontwikkeling.
Voor sommige leerlingen is het lastig om hun ervaringen en emoties in het omgaan met anderen, het vinden van hun eigen identiteit, en in het zoeken van hun weg in hun schoolcarrière een plaats te geven. Onder bepaalde omstandigheden kan dat voor begaafde leerlingen een extra uitdaging zijn. Wat die uitdaging bepaalt en waardoor het voor sommige kinderen lastiger kan zijn om die ervaringen en emoties die plaats geven kan voor elke begaafde leerling weer anders zijn. Connectieve geletterdheid is een pedagogisch-didactische werkvorm die geschikt is om in te zetten bij de begeleiding van deze leerlingen. Zij ontwikkelen daardoor inzicht in zichzelf en dat kan hen helpen op momenten dat ze het ingewikkeld vinden om over drempels heen te komen in het omgaan met anderen, het zoeken van hun plaats in de wereld en het doorlopen van het onderwijsleerproces.
Spreker was Eleonoor van Gerven, programmamanager van het Kenniscentrum Hoogbegaafdheid.
In het schooljaar 2024-2025 organiseert het Kenniscentrum Hoogbegaafdheid bijna elke maand een international webinar. Tijdens die webinars is Engels de voertaal. Deze webinars zijn bedoeld voor educatieve professionals en zorg- en hulpverleners die beschikken over een brede kennisbasis met betrekking tot hoogbegaafdheid, maar niet over de mogelijkheid beschikken om deel te nemen aan internationale in-person activiteiten zoals grote internationale congressen. Op 17 februari 2025 geeft Dr. Del Siegle het webinar ‘Sifting Through the Essentials of Gifted Education for Talent Cultivation: Separating the Wheat from the Chaff’.
Over het webinar
It is the nurturing of gifts and talents that truly makes a difference in children’s lives, along with the benefits they contribute to society. In this presentation, we will explore three essential components of talent development that foster healthy growth and maintain student motivation and engagement. These include access to advanced content, and intellectually stimulating learning environment, and opportunities to explore interests and passions.
Over de spreker
Dr. Del Siegle is the Lynn and Ray Neag Endowed Chair for Talent Development in the Neag School of Education at the University of Connecticut (UConn) and director of the Renzulli Center for Creativity, Gifted Education, and Talent Development. He is among a small group of university professors who has been honored as a teaching fellow. This is the highest honor the University can award for outstanding teaching.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.