Differentiatie – Vanessa Roet: De groep als uitgangspunt voor differentiatie

Vanessa Roet is bovenschools specialist passend onderwijs bij Zaan Primair met een specialisatie in begaafdheid. Als coördinator van de plusklassen is ze nauw betrokken bij het vormgeven van het onderwijs voor de plusklassen van Zaan Primair, samen met haar collega’s.

Daarnaast begeleidt Vanessa leerlingen individueel, zodat ze in hun eigen klas uitdagingen kunnen aangaan. Met bijna 25 jaar ervaring in het onderwijs heeft ze lesgegeven in de groepen 3 tot en met 7 en heeft ze ongeveer 15 jaar als intern begeleider gewerkt. Haar passie ligt in het ondersteunen en uitdagen van begaafde leerlingen, zodat zij hun volledige potentieel kunnen bereiken.

In een aantal video’s vertelt Vanessa over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Vanessa is ‘Differentiëren in de plusklas’:

  • Even voorstellen
  • Differentiatie in de bovenschoolse plusklas
  • De groep als uitgangspunt voor differentiatie
  • Wat levert het op?

Differentiatie – Vanessa Roet: Wat levert het op?

Vanessa Roet is bovenschools specialist passend onderwijs bij Zaan Primair met een specialisatie in begaafdheid. Als coördinator van de plusklassen is ze nauw betrokken bij het vormgeven van het onderwijs voor de plusklassen van Zaan Primair, samen met haar collega’s.

Daarnaast begeleidt Vanessa leerlingen individueel, zodat ze in hun eigen klas uitdagingen kunnen aangaan. Met bijna 25 jaar ervaring in het onderwijs heeft ze lesgegeven in de groepen 3 tot en met 7 en heeft ze ongeveer 15 jaar als intern begeleider gewerkt. Haar passie ligt in het ondersteunen en uitdagen van begaafde leerlingen, zodat zij hun volledige potentieel kunnen bereiken.

In een aantal video’s vertelt Vanessa over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Vanessa is ‘Differentiëren in de plusklas’:

  • Even voorstellen
  • Differentiatie in de bovenschoolse plusklas
  • De groep als uitgangspunt voor differentiatie
  • Wat levert het op?

Differentiatie – Vanessa Roet: even voorstellen

Vanessa Roet is bovenschools specialist passend onderwijs bij Zaan Primair met een specialisatie in begaafdheid. Als coördinator van de plusklassen is ze nauw betrokken bij het vormgeven van het onderwijs voor de plusklassen van Zaan Primair, samen met haar collega’s.

Daarnaast begeleidt Vanessa leerlingen individueel, zodat ze in hun eigen klas uitdagingen kunnen aangaan. Met bijna 25 jaar ervaring in het onderwijs heeft ze lesgegeven in de groepen 3 tot en met 7 en heeft ze ongeveer 15 jaar als intern begeleider gewerkt. Haar passie ligt in het ondersteunen en uitdagen van begaafde leerlingen, zodat zij hun volledige potentieel kunnen bereiken.

In een aantal video’s vertelt Vanessa over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Vanessa is ‘Differentiëren in de plusklas’:

  • Even voorstellen
  • Differentiatie in de bovenschoolse plusklas
  • De groep als uitgangspunt voor differentiatie
  • Wat levert het op?

Differentiatie – Vanessa Roet: Differentiatie in de bovenschoolse plusklas

Vanessa Roet is bovenschools specialist passend onderwijs bij Zaan Primair met een specialisatie in begaafdheid. Als coördinator van de plusklassen is ze nauw betrokken bij het vormgeven van het onderwijs voor de plusklassen van Zaan Primair, samen met haar collega’s.

Daarnaast begeleidt Vanessa leerlingen individueel, zodat ze in hun eigen klas uitdagingen kunnen aangaan. Met bijna 25 jaar ervaring in het onderwijs heeft ze lesgegeven in de groepen 3 tot en met 7 en heeft ze ongeveer 15 jaar als intern begeleider gewerkt. Haar passie ligt in het ondersteunen en uitdagen van begaafde leerlingen, zodat zij hun volledige potentieel kunnen bereiken.

In een aantal video’s vertelt Vanessa over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Vanessa is ‘Differentiëren in de plusklas’:

  • Even voorstellen
  • Differentiatie in de bovenschoolse plusklas
  • De groep als uitgangspunt voor differentiatie
  • Wat levert het op?

Differentiatie – Leonie Damkot-Pol: even voorstellen

Leonie Damkot-Pol is ECHA-specialist en bekleedt meerdere functies. Sinds een aantal jaar is ze bovenschools coördinator hoogbegaafdheid bij Stichting Archipel. In deze functie geeft ze workshops en scholingen. Ook denkt ze mee met verschillende casussen en deelt ze haar expertise met scholen op het gebied van hoogbegaafdheid en beleid.]

Daarnaast is Leonie werkzaam als coördinator van de deeltijd hoogbegaafdheid voorziening DaVinci Zutphen e.o. Samen met de leerkrachten ontwikkelt en bedenkt ze het curriculum en is ze als ambulant begeleider bij deze leerlingen betrokken door ook expertise te delen op de thuisschool en hun leerkrachten te scholen.

Voor één dag is Leonie plusleerkracht op het Kindcentrum waar ze tot voor kort ook voor de klas heeft gestaan. Hier coacht ze kinderen en leerkrachten en zorgt ze ervoor dat het beleid voor dit Kindcentrum uitgevoerd en verder doorontwikkeld wordt. Ze is ook betrokken bij de Onderwijsteamgesprekken en oudergesprekken van deze leerlingen.

Tenslotte is ze docent van de RITHA-opleiding, aan de Radboud Universiteit in Nijmegen waar ze studenten opleidt tot hoogbegaafdheidspecialist.

In een aantal video’s vertelt Leonie over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Leonie is ‘Differentiatie in de praktijk’:

  • Even voorstellen
  • Het belang van differentiatie
  • Differentiëren in de reguliere klas: Wat vraagt dat?
  • Kansen en oplossingen zoeken in de dagelijkse praktijk

Differentiatie – Leonie Damkot-Pol: Het belang van differentiatie

Leonie Damkot-Pol is ECHA-specialist en bekleedt meerdere functies. Sinds een aantal jaar is ze bovenschools coördinator hoogbegaafdheid bij Stichting Archipel. In deze functie geeft ze workshops en scholingen. Ook denkt ze mee met verschillende casussen en deelt ze haar expertise met scholen op het gebied van hoogbegaafdheid en beleid.]

Daarnaast is Leonie werkzaam als coördinator van de deeltijd hoogbegaafdheid voorziening DaVinci Zutphen e.o. Samen met de leerkrachten ontwikkelt en bedenkt ze het curriculum en is ze als ambulant begeleider bij deze leerlingen betrokken door ook expertise te delen op de thuisschool en hun leerkrachten te scholen.

Voor één dag is Leonie plusleerkracht op het Kindcentrum waar ze tot voor kort ook voor de klas heeft gestaan. Hier coacht ze kinderen en leerkrachten en zorgt ze ervoor dat het beleid voor dit Kindcentrum uitgevoerd en verder doorontwikkeld wordt. Ze is ook betrokken bij de Onderwijsteamgesprekken en oudergesprekken van deze leerlingen.

Tenslotte is ze docent van de RITHA-opleiding, aan de Radboud Universiteit in Nijmegen waar ze studenten opleidt tot hoogbegaafdheidspecialist.

In een aantal video’s vertelt Leonie over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Leonie is ‘Differentiatie in de praktijk’:

  • Even voorstellen
  • Het belang van differentiatie
  • Differentiëren in de reguliere klas: Wat vraagt dat?
  • Kansen en oplossingen zoeken in de dagelijkse praktijk

Differentiatie – Leonie Damkot-Pol: Differentiëren in de reguliere klas: Wat vraagt dat?

Leonie Damkot-Pol is ECHA-specialist en bekleedt meerdere functies. Sinds een aantal jaar is ze bovenschools coördinator hoogbegaafdheid bij Stichting Archipel. In deze functie geeft ze workshops en scholingen. Ook denkt ze mee met verschillende casussen en deelt ze haar expertise met scholen op het gebied van hoogbegaafdheid en beleid.]

Daarnaast is Leonie werkzaam als coördinator van de deeltijd hoogbegaafdheid voorziening DaVinci Zutphen e.o. Samen met de leerkrachten ontwikkelt en bedenkt ze het curriculum en is ze als ambulant begeleider bij deze leerlingen betrokken door ook expertise te delen op de thuisschool en hun leerkrachten te scholen.

Voor één dag is Leonie plusleerkracht op het Kindcentrum waar ze tot voor kort ook voor de klas heeft gestaan. Hier coacht ze kinderen en leerkrachten en zorgt ze ervoor dat het beleid voor dit Kindcentrum uitgevoerd en verder doorontwikkeld wordt. Ze is ook betrokken bij de Onderwijsteamgesprekken en oudergesprekken van deze leerlingen.

Tenslotte is ze docent van de RITHA-opleiding, aan de Radboud Universiteit in Nijmegen waar ze studenten opleidt tot hoogbegaafdheidspecialist.

In een aantal video’s vertelt Leonie over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Leonie is ‘Differentiatie in de praktijk’:

  • Even voorstellen
  • Het belang van differentiatie
  • Differentiëren in de reguliere klas: Wat vraagt dat?
  • Kansen en oplossingen zoeken in de dagelijkse praktijk

Differentiatie – Leonie Damkot-Pol: Kansen en oplossingen zoeken in de dagelijkse praktijk

Leonie Damkot-Pol is ECHA-specialist en bekleedt meerdere functies. Sinds een aantal jaar is ze bovenschools coördinator hoogbegaafdheid bij Stichting Archipel. In deze functie geeft ze workshops en scholingen. Ook denkt ze mee met verschillende casussen en deelt ze haar expertise met scholen op het gebied van hoogbegaafdheid en beleid.]

Daarnaast is Leonie werkzaam als coördinator van de deeltijd hoogbegaafdheid voorziening DaVinci Zutphen e.o. Samen met de leerkrachten ontwikkelt en bedenkt ze het curriculum en is ze als ambulant begeleider bij deze leerlingen betrokken door ook expertise te delen op de thuisschool en hun leerkrachten te scholen.

Voor één dag is Leonie plusleerkracht op het Kindcentrum waar ze tot voor kort ook voor de klas heeft gestaan. Hier coacht ze kinderen en leerkrachten en zorgt ze ervoor dat het beleid voor dit Kindcentrum uitgevoerd en verder doorontwikkeld wordt. Ze is ook betrokken bij de Onderwijsteamgesprekken en oudergesprekken van deze leerlingen.

Tenslotte is ze docent van de RITHA-opleiding, aan de Radboud Universiteit in Nijmegen waar ze studenten opleidt tot hoogbegaafdheidspecialist.

In een aantal video’s vertelt Leonie over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Leonie is ‘Differentiatie in de praktijk’:

  • Even voorstellen
  • Het belang van differentiatie
  • Differentiëren in de reguliere klas: Wat vraagt dat?
  • Kansen en oplossingen zoeken in de dagelijkse praktijk

Differentiatie – Suzanne Winkelman: Even voorstellen

Suzanne Winkelman geeft alweer voor het tiende jaar les, waarbij ze van groep 3 tot en met 8 les heeft gegeven. Haar uiteindelijke voorkeur ligt – op dit moment – bij de bovenbouw. Naast haar reguliere klas waar ze vier dagen les geeft, geef ze één dag per week les aan de plusklassen.

Enkele jaren terug is ze ‘per ongeluk’ in aanraking gekomen met het lesgeven aan kinderen die meer uitdaging kunnen gebruiken. Daar kwam ze erachter dat ze dat echt ontzettend leuk vindt. Twee jaar geleden heeft ze de opleiding Specialist Begaafdheid gedaan en met succes afgerond.

In een aantal video’s vertelt Suzanne over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Suzanne is ‘Differentiatie in de regulier klas’:

  • Even voorstellen
  • Het belang van differentiatie
  • Hoe geef je dat vorm?

Differentiatie – Suzanne Winkelman: Het belang van differentiatie

Suzanne Winkelman geeft alweer voor het tiende jaar les, waarbij ze van groep 3 tot en met 8 les heeft gegeven. Haar uiteindelijke voorkeur ligt – op dit moment – bij de bovenbouw. Naast haar reguliere klas waar ze vier dagen les geeft, geef ze één dag per week les aan de plusklassen.

Enkele jaren terug is ze ‘per ongeluk’ in aanraking gekomen met het lesgeven aan kinderen die meer uitdaging kunnen gebruiken. Daar kwam ze erachter dat ze dat echt ontzettend leuk vindt. Twee jaar geleden heeft ze de opleiding Specialist Begaafdheid gedaan en met succes afgerond.

In een aantal video’s vertelt Suzanne over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Suzanne is ‘Differentiatie in de regulier klas’:

  • Even voorstellen
  • Het belang van differentiatie
  • Hoe geef je dat vorm?