Annemarie van Vulpen werkt op de Berg en Bosch school in Houten, een speciaal onderwijs school gespecialiseerd in het begeleiden van leerlingen met een vorm van autisme. Annemarie is daar intern begeleider in het basisonderwijs.
In een aantal video’s vertelt Annemarie over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews is ‘Hoogbegaafde leerlingen in het SO’:
Annemarie van Vulpen werkt op de Berg en Bosch school in Houten, een speciaal onderwijs school gespecialiseerd in het begeleiden van leerlingen met een vorm van autisme. Annemarie is daar intern begeleider in het basisonderwijs.
In een aantal video’s vertelt Annemarie over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews is ‘Hoogbegaafde leerlingen in het SO’:
Antine Sipma, kwaliteitscoördinator en specialist hoogbegaafdheid, en Anita Hooijenga, leerkracht en specialist hoogbegaafdheid, werken samen op basisschool De Arke in Burgum. Samen begeleiden zij de plusgroepen van de school.
Antine begeleidt de plusgroepen voor groep 6 t/m 8, terwijl Anita zich richt op de jongere plusgroepen van groep 1 t/m 5. Het doel van deze groepen is om (hoog)begaafde leerlingen te ondersteunen en uit te dagen. In de plusgroep worden gevarieerde lessen geboden, waardoor leerlingen enthousiast worden. Er wordt ook gekeken naar wat de leerlingen nodig hebben. Zo wordt er een stimulerende omgeving gecreëerd, waarin kinderen zich volledig kunnen ontwikkelen.
In een aantal video’s vertellen ze over hun ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews is ‘Een andere aanpak van de plusgroep’:
Even voorstellen
De visie op – en de werkwijze van – de plusgroepen
Antine Sipma, kwaliteitscoördinator en specialist hoogbegaafdheid, en Anita Hooijenga, leerkracht en specialist hoogbegaafdheid, werken samen op basisschool De Arke in Burgum. Samen begeleiden zij de plusgroepen van de school.
Antine begeleidt de plusgroepen voor groep 6 t/m 8, terwijl Anita zich richt op de jongere plusgroepen van groep 1 t/m 5. Het doel van deze groepen is om (hoog)begaafde leerlingen te ondersteunen en uit te dagen. In de plusgroep worden gevarieerde lessen geboden, waardoor leerlingen enthousiast worden. Er wordt ook gekeken naar wat de leerlingen nodig hebben. Zo wordt er een stimulerende omgeving gecreëerd, waarin kinderen zich volledig kunnen ontwikkelen.
In een aantal video’s vertellen ze over hun ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews is ‘Een andere aanpak van de plusgroep’:
Even voorstellen
De visie op – en de werkwijze van – de plusgroepen
Antine Sipma, kwaliteitscoördinator en specialist hoogbegaafdheid, en Anita Hooijenga, leerkracht en specialist hoogbegaafdheid, werken samen op basisschool De Arke in Burgum. Samen begeleiden zij de plusgroepen van de school.
Antine begeleidt de plusgroepen voor groep 6 t/m 8, terwijl Anita zich richt op de jongere plusgroepen van groep 1 t/m 5. Het doel van deze groepen is om (hoog)begaafde leerlingen te ondersteunen en uit te dagen. In de plusgroep worden gevarieerde lessen geboden, waardoor leerlingen enthousiast worden. Er wordt ook gekeken naar wat de leerlingen nodig hebben. Zo wordt er een stimulerende omgeving gecreëerd, waarin kinderen zich volledig kunnen ontwikkelen.
In een aantal video’s vertellen ze over hun ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews is ‘Een andere aanpak van de plusgroep’:
Even voorstellen
De visie op – en de werkwijze van – de plusgroepen
Antine Sipma, kwaliteitscoördinator en specialist hoogbegaafdheid, en Anita Hooijenga, leerkracht en specialist hoogbegaafdheid, werken samen op basisschool De Arke in Burgum. Samen begeleiden zij de plusgroepen van de school.
Antine begeleidt de plusgroepen voor groep 6 t/m 8, terwijl Anita zich richt op de jongere plusgroepen van groep 1 t/m 5. Het doel van deze groepen is om (hoog)begaafde leerlingen te ondersteunen en uit te dagen. In de plusgroep worden gevarieerde lessen geboden, waardoor leerlingen enthousiast worden. Er wordt ook gekeken naar wat de leerlingen nodig hebben. Zo wordt er een stimulerende omgeving gecreëerd, waarin kinderen zich volledig kunnen ontwikkelen.
In een aantal video’s vertellen ze over hun ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews is ‘Een andere aanpak van de plusgroep’:
Even voorstellen
De visie op – en de werkwijze van – de plusgroepen
Antine Sipma, kwaliteitscoördinator en specialist hoogbegaafdheid, en Anita Hooijenga, leerkracht en specialist hoogbegaafdheid, werken samen op basisschool De Arke in Burgum. Samen begeleiden zij de plusgroepen van de school.
Antine begeleidt de plusgroepen voor groep 6 t/m 8, terwijl Anita zich richt op de jongere plusgroepen van groep 1 t/m 5. Het doel van deze groepen is om (hoog)begaafde leerlingen te ondersteunen en uit te dagen. In de plusgroep worden gevarieerde lessen geboden, waardoor leerlingen enthousiast worden. Er wordt ook gekeken naar wat de leerlingen nodig hebben. Zo wordt er een stimulerende omgeving gecreëerd, waarin kinderen zich volledig kunnen ontwikkelen.
In een aantal video’s vertellen ze over hun ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews is ‘Een andere aanpak van de plusgroep’:
Even voorstellen
De visie op – en de werkwijze van – de plusgroepen
Florien is moeder van zeven kinderen, waarvan zes kinderen hoogbegaafd zijn. De kinderen zijn erg verschillend. Ze heeft één kind dyslexie, een ander kind past zich precies aan naar het niveau dat de leerkracht vraagt en een ander kind is extreem autonoom en wil alles zelf bepalen. Kortom: alle soorten en maten! Daarnaast is ze leraar.
In een aantal video’s vertelt Florien over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Florien is ‘Een dubbelrol als ouder en leraar’:
Even voorstellen
Diversiteit binnen een gezin
Wel of niet testen?
De balans vinden binnen het gezin en als leerkracht
Florien is moeder van zeven kinderen, waarvan zes kinderen hoogbegaafd zijn. De kinderen zijn erg verschillend. Ze heeft één kind dyslexie, een ander kind past zich precies aan naar het niveau dat de leerkracht vraagt en een ander kind is extreem autonoom en wil alles zelf bepalen. Kortom: alle soorten en maten! Daarnaast is ze leraar.
In een aantal video’s vertelt Florien over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Florien is ‘Een dubbelrol als ouder en leraar’:
Even voorstellen
Diversiteit binnen een gezin
Wel of niet testen?
De balans vinden binnen het gezin en als leerkracht
Florien is moeder van zeven kinderen, waarvan zes kinderen hoogbegaafd zijn. De kinderen zijn erg verschillend. Ze heeft één kind dyslexie, een ander kind past zich precies aan naar het niveau dat de leerkracht vraagt en een ander kind is extreem autonoom en wil alles zelf bepalen. Kortom: alle soorten en maten! Daarnaast is ze leraar.
In een aantal video’s vertelt Florien over haar ervaringen. Het hoofdthema van deze interviews met Florien is ‘Een dubbelrol als ouder en leraar’:
Even voorstellen
Diversiteit binnen een gezin
Wel of niet testen?
De balans vinden binnen het gezin en als leerkracht
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.