Haalbaar organiseren

Op deze pagina vind je al onze content over haalbaar organiseren.

Animatie: het thema in het kort

Basisboek (Hoog)begaafdheid voor po en vo

Animaties

Materialen

Werkopdrachten voor opleiders

Jargonwoordenboek

Alle kennisbank-items

Hieronder vind je alle kennisbankitems die horen bij het thema Haalbaar organiseren.

Basisboek – Hoofdstuk 20 Een dekkend aanbod dat het verschil gaat maken

Een regionaal dekkend netwerk voor het onderwijs aan leerlingen met kenmerken van (hoog)begaafdheid veronderstelt intensieve samenwerking in een

Basisboek – Hoofdstuk 19 Brede randvoorwaarden voor haalbaar organiseren voltijds HB-onderwijs

Als leerlingen eenmaal instromen op een afdeling voor voltijdsonderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen, dan hebben ze veelal een periode

Basisboek – Hoofdstuk 18 Bovenschoolse voorziening voor begaafde leerlingen

Het onderwijs voor leerlingen met kenmerken van (hoog)begaafdheid kun je in je school in een piramidemodel organiseren. Elke

Basisboek – Hoofdstuk 17 Onderwijsaanpassingen buiten de klas binnen de school

Niet alle (hoog)begaafde leerlingen kunnen binnen het reguliere aanbod voldoende tot hun recht komen; voor hen is maatwerk

Basisboek – Hoofdstuk 16 Onderwijsaanpassingen in een reguliere groep

Differentiatie is een essentieel onderdeel van goed onderwijs. Het doet echter wel een groot beroep op het klassenmanagement

Basisboek – Thema 4 Haalbaar organiseren

In deel vier van het Basisboek (Hoog)begaafdheid voor po en vo staat de organisatie van het onderwijs aan

Wat verstaan we onder… zorgplicht?

Zorgplicht in het onderwijs verwijst naar de wettelijke en morele verantwoordelijkheid van scholen om ervoor te zorgen dat

Wat verstaan we onder… zelfstandigheid, zelfsturend zijn en zelfsturend leren?

Zelfstandigheid, zelfsturend zijn en zelfsturend leren zijn drie opeenvolgende niveaus van autonomie bij leerlingen. Zelfstandigheid betekent dat een

Wat verstaan we onder… zelfreflectie en metacognitie?

Zelfreflectie en metacognitie lijken op elkaar, maar richten zich op verschillende aspecten van ons denken en handelen. Zelfreflectie